Apokalipsa danas

Ako ste se odlučili da provedete prijatan odmor na moru,izbjegnite Ulcinj.Ulcinjanin odbacuje svoje goste?To je jedini način da se spasi grad,jer ako opština ne mari za svoj grad i postepeno ga pretvara u deponiju,onda bi trebalo potpuno zaustaviti protok turista.Ako opština nije u stanju da sezonu drži pod kontrolom onda sezone ne treba da bude jer nastaje veća šteta po grad.STOP!Izvolite do susjednih država,bilo gdje.Crna Gora skupa za ljetovanje?Potrebno je samo napraviti krug od male plaže do Ade da se čovjek uvjeri da “elitni” turizam ne da ne postoji već se o njemu ni ne sanja,umjesto toga se konstantno njeguje politika-“da što manje potrošiš”.Ilegalna gradnja kućica na rijeci Bojani je problem koji zahtjeva pažnju države i hitno rješavanje.Dok opština sredi svoje probleme i dok se akcenat sa ličnog ne pomjeri na opšte dobro-ne piše nam se dobro.Dok žmuri na ilegalnu gradnju na Adi i na ilegalno poslovanje na Maloj plaži,gdje se inspekcija kreće samo tamo gdje smije,gradski budžet će biti enormno oštećen.Samo od tih prihoda se mogu plaćati obaveze opštine ili štaviše stvorio bi se prostor za nove investicije.Ali ne,zašto da radimo za građane,kad je svako svoj čovjek?ZATO ŠTO SI SLUŽBENIK!Ako odem da nešto završim u neku od naših institucija-osjećam neprijatnost birokrata,kao da ne žele da budu tu.Mislim da je vrijeme da se dinosaurusi vrate odakle su došli.Niko ne voli ta stvorenja,zašto bi ih mi trpjeli u institucijama?

Zašto vam ovo pričam.Petak.Pozvao me prijatelj i saopštio mi da je stigao bend sa Kosova i da su večeras u gradu.Super,počinjem da se spremam-kad PAF nestade struja!Usred sezone nema struje?Ako živite u Štoj-u- to postaje svakodnevica.Uzeću svijeću i polako.Krećem autom,posle 3 minuta i pređenih 4km nailazim na kolonu.Ništa novo,navikao.Dok milim po putu,primjećujem vozilo policije i dva policajaca koji su zaustavili auto stranih tablica i koji guraju čovjeka(očigledno vlasnika auta)u njihovo auto,dok njegova žena vrišti i mlati nekim papirima.Hm,mislim se mora da je neki sa potjernice,ili to ili su policajci bili nervozni,nikad se ne zna.Neprijatan prizor kako god.Parkiram se kod Galeba,zapravo hotela više nema,parkiram se kod nekih stepenica.Nastavljam da se probijam kroz šetalište koje vrvi od ljudi,a i smrad je nepodnošljiv.Hamburgeri,doneri,pite,ćevapi,smeće,kanalizacija,sumpor i nisu baš dobitna kombinacija.Dok prolazim kroz taj osinjak,nailazim na gužvu koju je napravilo vozilo koje se kretalo u zabranjenoj zoni.Da bih se probio,moram da prođem veoma blizu zidu koji je blago rečeno glibav.Dok razmišljam o tome da ne dotaknem zid i da se provučem-PLJAS po sred glave me strefi voda iz klime nekih od bezbrojnih radnji.Gubim živce i pomalo nasilno guram narod ispred sebe da bih napokon prošao.I konačno, proširenje!Duboko udišem vazduh ali na moju nesreću izgleda da je pukla kanalizacija ili je smeće odstojalo jer je smrad koji sam udisao bio nepodnošljiv.U tom trenutku mi se zavrti u glavi i poče da mi svjetluca ispred očiju u raznim bojama.Sekund kasnije sam shvatio da nije u pitanju moja fizička reakcija već je ulični prodavac koji je bacio igračku u vazduh(tzv. leteći kišobrani,koji se navodno “vraćaju”)uspio da mi nacilja čelo!Tu sam se preznojio,i krenuo da prodavcu odbrusim dvije-tri ali na moje zaprepašćenje prodavac nije imao ni 10 godina.Pitam se,ima li radnu knjižicu?No možda i ja pretjerujem.Nema veze,nije namjerno kaže,a i vjerujem mu,kineske stvari rijetko su stvorene za preciznost.Konačno,stižem,sjedam na moje omiljeno mjesto.Trebalo bi da počnu.Posle tri piva prilazi vlasnik i javlja da nema jedne faze,da instrumenti ne rade na “pola” struje i da večeras neće biti svirke.Baš me krenulo,a siguran sam da sam ustao na desnu nogu,uostalom takav mi je položaj kreveta da moram ustati sa desne strane.Aha!Mora da je to problem,trebalo bi udaljiti krevet od zida da barem čovjek zna unaprijed kakva mu je sreća kad ustane.Neko krivi državu neko svoj krevet i njegov položaj! 

Rješenje:Privatizujte komunalno preduzeće i konačno oslobodite grad od smeća i smrada,pojačajte kontrolu svojih službenika u saradnji sa civilnim sektorom,objasnite građanima da se porez vraća njima,obuzdajte potrebu da na račun države profitirate,ulažite u razvoj grada, uključite se u evropske razvojne projekte,obučite kadar za izrade evropskih projekata i najbitnije,izgradite pozitivan odnos sa građanima.Princip dosade važi i ovdje,ako vam se ne radi i  ako se dosađujete, idite!

Leave a Reply

